عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

LINK

اسپارک الکترونیک
Spark Electronic
باران عشق
Mahdiba مرغ مینا
پرنده سخنگو شهر عشق
عاشقانه ها کتاب الکترونیکی
کتابخانه مجازی کتابهای ممنوعه
صفربوک کتابهای کمیاب
0BOOK کتابهای ماندگار
0BOOKصفربوک
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دانلود رمان هشتاد روز دور دنیا نوشته ژول ورن   www.zerobook.lxb.ir

ژول ورن (به فرانسوی: Jules Verne) (۱۹۰۵-۱۸۲۸) نویسنده و آینده‌نگر فرانسوی بود که کتابهای زیادی با مضمون علمی-تخیلی نوشت.

او هنگامی از سفر به هوا و فضا و زیر دریا در داستان‌های خود سخن گفت که هنوز بشر نتوانسته بود وسایل و امکانات چنین سفرهایی را فراهم کند. آثار او از نظر ترجمه به زبان‌های دیگر بعد از آثار آگاتا کریستی در رده دوم جهانی هستند. سال ۲۰۰۵ به مناسبت صدمین سال مرگ او «سال ژول ورن» نامیده شد. تاکنون چندین فیلم از آثار او ساخته شده‌است.

کتاب دور دنیا در 80 روز داستان یک مرد انگلیسی به نام فیلیس فاگ می باشد که انسان کاملا عجیبی می باشد  که در یک شرط بندی حاضر می شود کل دنیا را به همراه نوکر خود پاسپارتو در 80 روز طی کند و در این سفر اتفاق هایی می افتد که داستان رمان را می سازد
ژول ورن در هشتم فوریه ۱۸۲۸ میلادی در یک خانواده مرفه در منطقه فدو از شهر نانت فرانسه به دنیا آمد. به خواست پدرش تحصیلاتش را در رشته حقوق به پایان برد اما ذوق نمایشنامه‌نویسی و رمان‌نویسی او را بر آن داشت که کم‌کم به سوی ادبیات کشیده شود. در ابتدا هرچند موفق نبود، ولی بعد پیشرفت سریعی کرد. «پنج هفته در بالون» او بسیار موفق بود و هواخواهان بسیاری یافت. ناشر آثار او ، پیر-ژول هتزل برای او دوست و مشاور و همراه بسیار خوبی بود.

از این گذشته، ژول ورن با دقت و نکته بینی به معرفی کشورها می‌پرداخت برای نمونه در بخشی از کتاب فاتح آسمان‌ها به شناساندن ایران نیز می‌پردازد. از کویر لوت و خطه شمال و دریای مازندران سخن به میان می‌آورد و در توصیف آن مکانها از خود مهارت به سزایی نشان می‌دهد.

در آغاز آثار ژول ورن تنها در میان کودکان طرفداران و علاقمندانی داشت تا آن که منتقد و نویسنده‌ای به نام مارسل موره (۱۹۶۹-۱۸۸۷) چندین کتاب و رساله درباره ژول ورن نوشت و او را چنان که بود به دنیا معرفی کرد. مارسل موره در دو کتاب: «ژول ورن بسیار شگفت انگیز» (۱۹۶۰) و «اکتشافات ژول ورن» (۱۹۶۳) ژول ورن را به دنیا شناساند و از آن به بعد دوستداران ادب با نظر جدی تری به ژول ورن می‌نگرند.

ژول ورن که هفتاد و هفت سال (۱۹۰۵ - ۱۸۲۹) درین گویال(کره) خاکی زیست ، نزدیک به هشتاد و داستان داراز و کوتاه و ماتیکان(رساله) نوشتهٔ پژوهشی و نوشتار نوشته‌است. مانند تاریخ مصر و فرانسه و مستعمره‌هایش (۱۸۶۸) تاریخ رهنوردیهای بزرگ و رهنوردیهای بزرگ (۱۸۷۸) کریستف کلمب (۱۸۸۳) و افزون بر آن پانزده نمایشنامه نوشته که در آن دوره بروی صحنه رفته‌است . با این باز یاد این نغزک (نکته) بایسته است که نام اوری او با سه درازداستان نام آورش پنج هفته در بالن و رهنوردی به میان زمین و از ماه به زمین آغاز شد. با این باز دلکش اینکه در دورانی که نویسندگان خوش قریحه وچیره دستی چون بالزاک ، دیکنز ، الکساندر دوما و تولستوی و داستایوفسکی ، تورگنیف ، فلوبر ، استاندال و جورج الیوت و امیل زولا و ده‌ها نویسنده نامدار دیگر بودند ، ژول ورن نه تنها نویسنده و گردآور ورزیده جای خود را باز کرد ، بلکه با پیش بینی‌های ارزنده و روشن بینانهٔ خود ، چراغ راهنمای نوآوران و دانشمندان در نیم و هتا یک سده پس از آن گردید که شایع است کشتی هسته‌ای ناتیلوس از روی نوشتهٔ نامدار او هشتاد فرسنگ زیر دریا ساخته شد و به همین شُوَند(علت) نام آن کشتی افسانه‌ای بر این کشتی راستین نهاده شد

حق تکثیر: تهران ـ انتشارات امیرکبیر، سازمان کتابهای طلائی، ۱۳۵۲



:: موضوعات مرتبط: <► کتابهای داستانی و رمان ◄> , دانلود رمان هشتاد روز دور دنیا نوشته ژول ورن , ,
:: برچسب‌ها: دانلود رمان هشتاد روز دور دنیا نوشته ژول ورن , دانلود رمان هشتاد روز دور دنیا , رمان هشتاد روز دور دنیا , هشتاد روز دور دنیا , ژول ورن , رمان هشتاد روز دور دنیا نوشته ژول ورن , هشتاد روز دور دنیا نوشته ژول ورن , هشتاد روز دور دنیا ژول ورن , PDF هشتاد روز دور دنیا نوشته ژول ورن , رمان , رمان خارجی , دانلود رمان , ,
:: بازدید از این مطلب : 731
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Mah,Diba
ت : پنج شنبه 1 مهر 1395

دانلود رمان دکتر ژیواگو نوشته بوریس پاسترنام   www.zerobook.lxb.ir

دانلود رمان دکتر ژیواگو نوشته بوریس پاسترنام 

دکتر ژیواگو [Diktor Ziago]. رمانی از بوریس لئونیدوویچ پاسترناک (۱) (۱۸۹۰-۱۹۶۰)، نویسنده­ی روس. این رمان داستان زندگی یک پزشک روسی به نام یوری آندریویچ (۲) ژیواگو است. نویسنده از اینکه قهرمان داستان چند سال پیش از قرن بیستم به دنیا آمده و تحصیلات پزشکی را در دوران جنگ جهانی اول تمام کرده است استفاده می­کند تا تصاویر پرقدرتی از زندگی روسیه در دورانهای مختلف به دست دهد: پیش از ۱۹۱۴ و در زمان جنگ، سپس در دورانی که انقلاب شروع شد و سرانجام ، در طول جنگ داخلی روسیه. نکته­ی عجیب این است که تمام شخصیتهای این رمان در دورانهای مخلتف با یکدیگر برخورد می­کنند. بی آنکه یکدیگر را بشناسند. مثلاً ژیواگو هنوز به دبیرستان می­رود که، در نتیجه­ی وضعیتی اتفاقی، با همسر آینده­ی خود، تونیا گرومکو(۳)، بر بستر مادرش آشنا می شود؛ برخوردی اتفاقی که به هیچ روی در سیر سرنوشت آنان تأثیری ندارد. پس از انقلاب ۱۹۱۷، هنگامی که دکتر ژیواگو نخستین بار به مسکو باز می­گردد، سرایدارشان مارکل(۴) از او استقبال می­کند. اوست که چند سال بعد، در آپارتمان خانواده­ی ژیواگو، به نظم و ترتیب امور می­پردازد و دختر پنج ساله­اش مارینا(۵)، که در آینده­ معشوقه­ی دکتر ژیواگو خواهد شد، با پدر همراه است. شخصیتهای فرعی رمان ظاهر می­شوند، بر سر راه قهرمانان اصلی قرار می­گیرند و سپس ناپدید می­شوند تا مدتی بعد دوباره پیدا شوند و نقشی مهم­تر به عهده گیرند. این شیوه نیازمند آن است که خوانند همواره به حافظه­اش فشار آورد. برای درک درست پیوستگی و روابط رمان، باید آن را یکسره خواند؛ و این کار در مورد اثری متشکل از ششصد صفحه متن فشرده بسی دشوار است.



:: موضوعات مرتبط: <► کتابهای داستانی و رمان ◄> , دانلود رمان دکتر ژیواگو نوشته بوریس پاسترنام , ,
:: برچسب‌ها: دانلود رمان دکتر ژیواگو نوشته بوریس پاسترنام , دانلود رمان دکتر ژیواگو , رمان دکتر ژیواگو , دکتر ژیواگو , بوریس پاسترنام , PDF دکتر ژیواگو , رمان , رمان خارجی , دانلود رمان , بیوگرافی بوریس پاسترناک , خلاصه دکتر ژیواگو , دانلود دکتر ژیواگو بوریس پاسترناک , دانلود رمان خارجی , دانلود رمان دکتر ژیواگو بوریس پاسترناک , دانلود رمانهای خارجی , دانلود کتاب , دانلود کتاب دکتر ژیواگو , دانلود کتاب رمان , دکتر ژیواگو , دکتر ژیواگو بوریس پاسترناک , دکتر ژیواگو کتاب , رمان , رمان خارجی , رمان دکتر ژیواگو , رمان دکتر ژیواگو بوریس پاسترناک , کتاب pdf , کتاب الکترونیکی , کتاب دکتر ژیواگو , کتاب دکتر ژیواگو بوریس پاسترناک , ,
:: بازدید از این مطلب : 751
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Mah,Diba
ت : سه شنبه 23 شهريور 1395
ن : Mah,Diba
ت : چهار شنبه 17 شهريور 1395

دانلود رمان کوری نوشته ژوزه ساراماگو    www.zerobook.lxb.ir

دانلود رمان کوری نوشته ژوزه ساراماگو

رمان "کوری" یکی از برترین رمان‌های جهان و برنده جایزه نوبل سال ۱۹۹۸ میلادی می‌باشد.

ساراماگو نویسنده این رمان در سال ۱۹۲۲ در نزدیکی لیسبون در خانواده‌ای تنگدست بدنیا آمد

و به دلیل فقر نتوانست تحصیلات دانشگاهی‌اش را تمام کند و در یک آهنگری به کار مشغول شد

تا بتواند به طور پاره‌وقت به تحصیلش ادامه دهد. رمان "کوری" در سال ۱۹۹۵ منتشر شد.

ساراماگو می گوید: "این کوری واقعی نیست، تمثیلی است. کور شدن عقل و فهم انسان است.

ما انسان‌ها عقل داریم و عاقلانه رفتار نمی کنیم.

"کوری" یک اثر خاص است؛ یک رمان معترضانه اجتماعی – سیاسی،

که آشفتگی اجتماع و انسان‌های سردرگم را در دایره افکار خویش و مناسبات اجتماعی بیان می‌کند.



:: موضوعات مرتبط: <► کتابهای داستانی و رمان ◄> , دانلود رمان کوری نوشته ژوزه ساراماگو , ,
:: برچسب‌ها: دانلود رمان کوری نوشته ژوزه ساراماگو , رمان کوری نوشته ژوزه ساراماگو , کوری نوشته ژوزه ساراماگو , ژوزه ساراماگو , رمان کوری , PDF رمان کوری , رمان خارجی , دانلود رمان , رمان , دانلود رمان کوری , ساراماگو , دانلود کتاب رمان کوری نوشته ژوزه ساراماگو , ,
:: بازدید از این مطلب : 602
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Mah,Diba
ت : دو شنبه 1 شهريور 1395

دانلود کتاب افسانه های راز و خیال نوشته ادگار آلن پو

ترجمه استاد دکتر شجاع الدین شفاء

این کتاب  ترجمه دکتر شفاء (اسکن شده ) و در ایالات متحده با عنوان

Tales of Mystery and Imagination منتشر شده است.

این کتاب یکی از آثار مشهور ادبی جهان است.

کتاب مجموعه 7 داستان کوتاه از ادگار آلن پو می باشد .

دانلود کتاب افسانه های راز و خیال نوشته ادگار آلن پو  www.zerobook.lxb.ir



:: موضوعات مرتبط: <► کتابهای داستانی و رمان ◄> , دانلود کتاب افسانه های راز و خیال نوشته ادگار آلن پو , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کتاب افسانه های راز و خیال نوشته ادگار آلن پو , دانلود کتاب افسانه های راز و خیال , کتاب افسانه های راز و خیال , افسانه های راز و خیال , شجاع الدین شفا , تولدی دیگر , دکتر شجاع الدین شفا , PDF افسانه های راز و خیال , PDF , ادگار آلن پو , ,
:: بازدید از این مطلب : 712
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Mah,Diba
ت : دو شنبه 21 تير 1395

مضمون و درون مایه این اثر فیودور میخاییلوویچ داستایوسکی، تحلیل انگیزه‌های قتل و تأثیر قتل بر قاتل است که نویسنده مسئله رابطه میان خویشتن و جهان پیرامون و فرد و جامعه را در آن گنجانده است. رفتار «راسکولنیکف» در این داستان را میتوان در دیگر آثار نویسنده همچون یادداشتهای زیرزمینی و برادران کارامازوف نیز مشاهده کرد، او میتواند با توجه به توانایی‌هایش کار خوبی برای خود پیدا کند درحالیکه بسیار فقیرانه زندگی میکند. و همچنین «رازومیخین» وضعیتی مشابه با او دارد ولی بسیار بهتر از او زندگی میکند و هنگامی که به راسکولنیکف کاری پیشنهاد میکند او از این کار سرباز میزند و به رغم اینکه که پلیس هیچ‌گونه مدرکی علیه او ندارد او آنها را به خود مشکوک میکند.
داستایوسکی سه بار تلاش کرد تا این اثر را از زبان شخصیت اصلی داستان روایت کند؛ نخست به شکل یادداشت‌های روزانه شخصیت اصلی، سپس به شکل اعتراف او در برابر دادگاه و سرانجام به صورت خاطراتی که او به هنگام آزادی از زندان می‌نویسد ولی در نهایت آن را به روایت سادهٔ سوم شخص مفرد که قالب نهایی رمان بود نوشت. او این داستان را از ژانویه ۱۸۶۶ تا تابستان آن سال، در نشریه «روسکی وستنیک» به چاپ رسانید. این نخستین رمان از رمانهای بزرگی است که نام داستایوسکی را در خارج از کشورش بلند آوازه ساخت. در میان آنها این رمان، شاید به سبب تأثر آنی و جذابیتی که لامحاله یک موضوع پلیسی در خواننده ایجاد میکند،‌ از همه مشهورتر و عامه‌پسندتر بوده باشد ‌و امروز هم چنین است.
بر پایه این رمان، فیلمی سینمایی به کارگردانی فیلمساز صاحبنام فنلاندی «آکی کوریسماکی» در سال 1983 میلادی تولید و در دی ماه 1387 از شبکه چهارم سیمای جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمده است.

شرح حال فئودر:
ابتدا حکم اعدام ، سپس تغییر آن به حبس ابد، هشت ماه سلول انفرادی، و سرانجام 10 سال حبس و کار اجباری درمیان جنایتکاران و زندانیان غیرسیاسی، موجب شد که داستایوسکی، نویسنده روس و یکی ازنویسندگان رئالیسم انتقادی ادبیات جهان، نه تنها به نیهلیسم اجتماعی برسد، بلکه با شخصیت های گوناگونی از انسانیت آشنا گردد و شاهد دوئالیسم و ثنویت روانی و رفتاری انسان درآن شرایط سخت و حیوانی گردد. او بعد از بازگشت از بازداشتگاههای سیبریه، چنان از نظر روانی خورد شده بود که امید به هرگونه انقلاب اجتماعی را ازدست داد و بعد  بجای سوسیالیسم آته ایستی پیشین خود ، به مسیحیت ناسیونالیستی روس پناه برد.

مضمون و درون مایه این اثر فیودور میخاییلوویچ داستایوسکی، تحلیل انگیزه‌های قتل و تأثیر قتل بر قاتل است که نویسنده مسئله رابطه میان خویشتن و جهان پیرامون و فرد و جامعه را در آن گنجانده است. رفتار «راسکولنیکف» در این داستان را می توان در دیگر آثار نویسنده همچون یادداشتهای زیرزمینی و برادران کارامازوف نیز مشاهده کرد ، او می تواند با توجه به توانایی‌هایش کار خوبی برای خود پیدا کند درحالیکه بسیار فقیرانه زندگی می کند.
* * *



:: موضوعات مرتبط: <► کتابهای داستانی و رمان ◄> , دانلود رمان جنایت و مکافات نوشته فئودور داستایفسکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود رمان جنایت و مکافات نوشته فئودور داستایفسکی , دانلود رمان جنایت و مکافات , رمان جنایت و مکافات , رمان جنایت و مکافات PDF , جنایت و مکافات PDF , جنایت و مکافات , فئودور داستایفسکی , داستایفسکی , رمان خارجی , دانلود رمان , رمان , رمان PDF , ,
:: بازدید از این مطلب : 877
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Mah,Diba
ت : دو شنبه 21 تير 1395

دانلود رمان کَلیدَر نوشته محمود دولت آبادی

محمود دولت‌آبادی، ۱۰ مرداد ۱۳۱۹ در دولت‌آباد شهرستان سبزوار به دنیا آمد. دولت‌آبادی، از آغاز مشاغل مختلفی را تجربه کرد، کار روی زمین، چوپانی، پادویی کفاشی، صاف کردن میخهای کج (این کار هنوزهم دردولت آباد و روستاهای دیگر سبزوارتوسط نوجوانان وجوانان انجام می‌شود )و بعد به عنوان وردست پدر و برادر به عنوان دنده پیچ کارگاه تخت گیوه کشی، دوچرخه سازی، سلمانی و…. بعدها تمام مشاغلی که او در دوران نوجوانی و جوانی خود تجربه کرد، در آثارش نمود یافت. کلیدر رمانی است در ستایش کار و زندگی و طبیعت، که خود دولت‌آبادی بارها گفته‌است “دیگر گمان نکنم که نیرو و قدرت و دل و دماغم اجازه بدهد که کاری کاملتر از کلیدر بکنم. کلیدر از جهت کمی وکیفی،کاملترین کاری است که من تصور می‌کرده‌ام که بتوانم و شاید بشود گفت. در برخی جهات از تصور خودم هم زیادتر است. رمان کلیدر در ۱۰ جلد و بیش از ۲۶۰۰ صفحه بصورت کامل و با بالاترین کیفیت ممکن آماده دانلود شده است.

درباره کتاب : کِلیدَر اثری از محمود دولت‌آبادی ، نویسندهٔ معاصر است که در سه هزار صفحه و ده جلد به چاپ رسیده و روایت زندگی یک خانوادهٔ کرد ایرانی است که به سبزوار خراسان کوچانده شده‌اند. داستان کلیدر که متأثر از فضای ملتهب سیاسی ایران پس از جنگ جهانی دوم است بین سال‌های ۱۳۲۵ تا ۱۳۲۷ روی می‌دهد. کلیدر نام کوه و روستایی در شمال شرقی ایران است.

کلیدر که «سرنوشت تراژدیک رعیت‌های ایرانی و قبایل چادرنشین را در دوره‌ای که سیاست زور حاکم است به تصویر می‌کشد» بر اساس حوادث واقعی نگاشته شده و به شرح سختی‌ها و رنج‌هایی روا رفته بر خانوادهٔ کَلمیشی می‌پردازد

کِلیدَر که به‌اشتباه کُلِیْدَر نیز تلفظ می‌شود، نام کوهی مابین شهرهای سبزوار، نیشابور، و قوچان در خراسان است. دولت‌آبادی رمان کلیدر را بر اساس داستان واقعی گل‌محمد نوشته‌است. وقتی که سرانجام اربابان و حکومت با تیرباران گل‌محمد به ماجراجویی‌ها و یاغی‌گری‌های این قهرمان مردمی سبزوار پایان دادند، دولت‌آبادی پسربچه‌ای بود با پنج یا شش سال سن. دوران کودکی او آکنده بود از ذکر اشعار و داستان‌هایی که به مدح و مرثیه‌سرایی گل‌محمد می‌پرداختند. توصیفات بسیاری از روستاها و مکان‌ها در رمان کلیدر دقیق‌اند و بسیاری از شخصیت‌های رمان بر اساس اشخاص واقعی ساخته شده‌اند. اما نباید رمان کلیدر را زندگی‌نامهٔ واقعی گل‌محمد پنداشت؛ کلیدر پیش و بیش از آنکه یک زندگی‌نامه باشد یک رمان است و نویسنده هرگاه که مناسب دیده خیال را با واقعیت پیوند زده‌است. یکی از مهم‌ترین تغییرات داده شده، آوردن زمان داستان به چندین سال بعد است به نحوی که داستان در سال ۱۳۲۵ یعنی پس از پایان غائلهٔ آذربایجان آغاز می‌شود و در سال ۱۳۲۷ پس از تلاش نافرجام برای ترور محمدرضا پهلوی، آخرین شاه ایران، پایان می‌یابد. از آنجایی که دولت‌آبادی قصد داشته حزب توده را در ماجرای داستان دخیل کند، این چارچوب زمانی را مناسب‌تر دیده‌است.

 



:: موضوعات مرتبط: <► کتابهای داستانی و رمان ◄> , دانلود رمان کَلیدَر نوشته محمود دولت آبادی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود رمان کَلیدَر نوشته محمود دولت آبادی , دانلود رمان کَلیدَر , رمان کَلیدَر , کَلیدَر , محمود دولت آبادی , رمان کَلیدَر نوشته محمود دولت آبادی , رمان کَلیدَر PDF , PDF رمان کَلیدَر , رمان فارسی , دانلود رمان , رمان , رمان خارجی , داستان کلیدر , دانلود رایگان رمان کلیدر , دانلود رمان PDF , دانلود رمان طولانی کلیدر , دانلود رمان کلیدر , دانلود رمان کلیدر PDF , دانلود رمان کلیدر اثری از محمود دولت آبادی , دانلود رمان کلیدر نوشته محمود دولت آبادی , دانلود رمان های بلند , دانلود رمان های طولانی , دانلود رمان های محمود دولت آبادی , دانلود کامل رمان کلیدر , دانلود کامل رمان کلیدر در 10 جلد , دانلود کتاب داستان کلیدر , دانلود کتابهای محمود دولت آبادی , دانلود کلیدر , دانلود کلیدر PDF , دانلود مستقیم رمان , رمان ایرانی کلیدر , رمان داخلی کلیدر , رمان زیبای کلیدر , رمان فوق العاده کلیدر , رمان کلیدر , رمان کلیدر PDF , رمان کلیدر دولت آبادی , کتاب داستان کلیدر , کتاب رمان کلیدر , کلیدر , کلیدر PDF , کیلدر , لینک مستقیم دانلود رمان کلیدر , لینک مستقیم دانلود رمان کلیدر PDF , محمود دولت آبادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Mah,Diba
ت : سه شنبه 15 تير 1395